VIRUS!!!

Det sägs att varje dag är ett oskrivet blad.





Varje dag är ett oskrivet blad som väntar på att fyllas med
ångest, antidepressiva tabletter, snabbmakaroner och
listor på saker som ska göras istället för att
någonsin göra något och för varje punkt du skriver ner känner du dig som
en lite bättre människa men
det varar bara tills listan är full och
huvudet är tomt och du
inser till slut att du aldrig kommer göra något av ditt liv och
din pappa frågar dig ibland vad du ska bli när du blir
stor och du mumlar någonting osammanhängande om
media kanske eller
nåt med datorer och
söker till en ny kurs i genusvetenskap eller
berättandet i bilden eller
nåt annat som ser roligt ut på pappret tills du
står där igen med 58 andra vilsna människor som
inte heller vet var dom ska ta vägen men tänker att
det ska nog lösa sig med tiden och begraver huvudet i
papper och statistik och sprit varje helg tills du
återigen vaknar i en säng med ett värkande huvud och
ännu en oskriven dag färdig att fylla med
ångest, antidepressiva tabletter, snabbmakaroner och

du har sökt igenom hela internet för att hitta
meningsfulla tidsfördriv men allt du finner är porr och
andra misslyckade människor och du vill ju inte vara en sån som
bara sitter inne framför datorn hela dagarna så du
tar en promenad för solen skiner ju och det gäller ju att ta vara på tiden för
man vet aldrig imorgon kan det vara för sent och du ser
en massa lyckliga människor som äter glass och skrattar och du
tänker att du kanske borde söka hjälp kanske en
doktor kanske en
psykolog men du är rädd för att de bara ska
skaka på huvudet och säga att
tyvärr kan vi nog inte hjälpa dig för
det är du själv som är
problemet



Och för att du ska bli lite gladare bestämmer du dig för att gå på bio och du ringer till alla dina vänner men de har redan andra planer eller också har de redan sett den där filmen för länge sen för den gick ju att ladda ner innan den hade kommit upp på bio och du är som vanligt långt efter med allting du har inte ens någon egen myspace-sida fast myspace är ju i och för sig so last year och det är kanske facebook som gäller nuförtiden du vet inte riktigt någonting längre du läser alla tidningar du kommer över du äter veganskt du vårdar din hälsa och du har till med lärt dig att skratta på rätt ställen när du ser på tv



Och när din mamma ringer och frågar hur du mår egentligen svarar du

jotack det är bra jag är nog bara lite





förkyld

Kommentarer
Postat av: gabbi

jävlar vad sant.

Postat av: Lena

den var riktigt bra!

2007-08-27 @ 20:24:18
URL: http://moeller.blogg.se
Postat av: Anonym

du är ganska så otrolig. det där var verkligen...så jävla bra. men tragiskt nog så jävla sant.

2007-08-27 @ 20:26:46
Postat av: valle

Tack, tack.

2007-08-27 @ 20:42:58
Postat av: catrin

jag blir ledsen över att det känns så sant. :(:(
men det är sjukt bra. huvudet på spiken, mister.

2007-08-28 @ 16:12:39
URL: http://jagtyckerinteomfiskbullar.blogg.se
Postat av: Conny Söderström

Jag håller med föregående talare... ooo det är verkligen sant... (fast gudskelov bara en av många möjliga sanningar) ... Jag tror inte att du är så efter ... det beror på vilken måttstock man mäter med... ha ha... du anar inte hur träffad man blir av inlägget... jag menar jag har ju laddat ner Simpsonsfilmen och sett den i en riktig ripversion där publikens huvuden sticker upp på bildskärmen... ha ha... (du vet man får hela biokänslan hemma numera)... och jag började med Facebook på allvar idag... tyckte det verkade så fantastiskt plötsligt... att kunna knyta ihop alla kontakter från förr på ett ställe. (fast samtidigt är det kanske inte så kul om en massa människor man vill slippa plötsligt ständigt kräver en massa uppmärksamhet)...
Nej du är inte "efter"... du är egentligen "före på ditt sätt"... du skriver texter som denna, som är grymt ärliga och språkligt intressanta med sköna jämförelser etc.
Jag känner precis detsamma som du beskriver här många gånger. Visserligen har jag lite större stabilitet i mitt känsloliv idag än jag hade i tonåren, men jag har fortfarande såna där dagar då jag undrar vem jag är och hur nånting vackert ska kunna hända på planeten. För det finns ju så otroligt många positiva saker man kunde göra om människor öppnade ögonen och kanske slog av sina datorer för en stund... ellet tja använde dem till att skapa något som ökade deras sociala och kreativa liv istället för att hamna i ett sånt träsk.
Jag har många planer och drömmar. Jag har ju alltid drömt. Andlig och personlig utveckling handlar för mig om att hitta sätt att skapa och leva på som verkligen ger något i längden. Jag har varit ganska ensam stora delar av mitt liv och under den här våren har jag haft förmånen att lära känna Anders Brokvist... som jag kan dela mycket med... men också alla er inom Grön Ungdom.
Jag kan känna igen mig mycket i dig. Jag ser att du har enorm potential, speciellt i ditt skrivande. (hmmm fast egentligen vill jag tro att alla människor har potential... potential att skapa ett harmoniskt liv... där man känner att de olika trådarna faktiskt hänger ihop och leder till nåt bättre)
Och jag ser också att du längtar efter nåt bättre. Det är så väldigt många som längtar efter nåt bättre. Och nåt bättre borde man sätta ord på, man borde skapa en social rörelse för detta vad det nu handlar om ett rikare socialt liv, livskvalitet, tillfredsställande aktiviteter osv...
Skål för en höst med mer livsglädje och kultur! Som Sanna sa: vi borde festa mer!... men inte bara det förstås. Må vi finna kärleken och komma närmare en situation där vi kan försörja oss på vår kreativitet! Må vi ha vin i måttliga mängder, filosofiska samtal cch harpospel till gryningen!
... och som sagt! Låt oss gå på bio snart! (fast jag måste få csn först... jag ligger ungefär på noll på kontot nu... he he)
"There never could be a better moment than this one, this one"

2007-09-02 @ 00:56:11
URL: http://ekotrans.bloggagratis.se/
Postat av: valle

Tack för din långa kommentar Conny! Texten handlar inte direkt om mig själv även om en den är taget ur verkliga livet. Det är väl snarare någon sorts samtidsanalys.
Du har mycket rätt i det du skriver annars. Vi ska defintivt ha fester och spela piano tillsammans och gå på bio tillsammans m.m. Det kommer bli en bra höst.

2007-09-02 @ 13:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback