Fint väder för ett luftangrepp

Fint väder för ett luftangrepp




Det är en sällsamt vacker dag

En sån dag som man helst vill
fånga i en burk
förvara under sängen
och ibland plocka fram och
lukta på

En sån dag som man kan se ända till Mariannelund
om man blir upphissad i en flaggstång

Det är en sån dag då man
plötsligt inser hur
kort livet är






Det är dagen då alla sanningar lyfter från sina landningsbanor

möts

kolliderar

kraschar


Marken vibrerar av röster

molnen har ögon

ögonsnibbar och öronbryn väntar spänt på en startsignal






Det är en sällsynt vacker dag

En sån dag då olja färgar hav blänkande svarta

En sån dag då napalmbomber lyser upp städerna
och människorna i dom springer runt runt i en
festlig elddans

En sån dag då en nyhetssammanfattning pressas in
mellan två actionfilmer och man plötsligt inser

hur kort livet är






Det är en sån dag då jag kan gå ut men
väljer att stanna inne
inte av rädsla för att få ett flygplan i huvudet men
för att slippa möta det vi kallar verkligheten


Istället står jag kvar i mitt rum och gläntar lite på persiennen

i ett visst läge
tycker jag mig se någonting
mellan natt och dag
mellan man och kvinna
mellan liv och död

Nästa sekund är det borta men

det är fortfarande en sällsamt vacker dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback