Bryderier

Lista över saker som jag brukar tänka på när jag ska sova:

1. På min lokala pizzeria, och även på flertalet andra pizzerior runtom i landet, har vissa pizzor blivit uppkallade efter olika stadsdelar. Vad jag funderar över är: hur går det till när de bestämmer att det ska vara just champinjoner, lök och ananas (eller vad det nu är) på den pizzan som heter Norrstrand. Är det bara slumpen som avgör eller gör de undersökningar i områdena för att se vad personerna där helst vill ha på sin pizza?

2. Varför har Kalle Anka baddräkt på sig när han badar egentligen? För det första är han ju en hane och borde sålunda ha badbyxor, för det andra har han inga byxor på sig alls i normala fall och borde sålunda inte heller ha någonting på sig när han badar. Såvitt jag vet har han ju inte heller några genitalier att dölja.

3. Varför heter det "dra dit pepparn växer" och var växer egentligen pepparn?

4. Om man skulle få för sig att måla vita dödskallar på alla röda stoppknappar i bussen skulle folk trycka på dem ändå?

5. I begynnelsen skapade Gud himmel och jord. Sen skapade han natt och dag och skog och mark och människor och stora sjöodjuret. Mannen kallade han för Adam och kvinnan för Eva, sen gökade de och fick Kain och Abel. Kain, som var en riktig bonnläpp, hade ihjäl brorsan och sen blev han förvisad till landet Nod.
Ungefär så långt är jag med. Men sen blir det mysko. Kain fick tydligen en son med sin hustru, men var kom denna hustru ifrån? Var det kanske så att även hon var Adam och Evas barn och borde inte i såna fall Kains son var en smula, hur ska man säga... förryckt? Jag menar, föräldrarna är syskon och farsan är dessutom mördare. Det kan väl aldrig gå väl?
Eller var det helt enkelt så att Gud var framme med stora operationskniven igen och snodde ett revben ur Kain? Bibelkommitéen kräver omedelbar klarhet. Annars får Gud avgå.


Kommentarer
Postat av: Nina

hmm,, det var viktiga punkter!!!!

Postat av: Martina

Eller hur, gud borde avgå, saker är för ologiska och Kalle Anka är ganska konstig när man tänker efter =)

2007-06-22 @ 00:18:33
URL: http://emellertider.blogspot.com
Postat av: Martina

Och en annan sak man kan fundera på, folk kan ju fråga "har du varit på andra sidan landet?" (eller egentligen är det inte folk som frågar, men i sånna där roliga listor som man kan fylla i så finns frågan ibland) och då undrar man ju genast, var ligger andra sidan landet?

2007-06-22 @ 00:21:11
URL: http://emellertider.blogspot.com
Postat av: valle

Jag tror man menar undersidan när man söger så, helvetet alltså. Där har jag tyvärr aldrig, men jag tror det är värt ett besök!

2007-06-22 @ 10:43:43
URL: http://imemine.blogg.se
Postat av: maya

1. Förmodligen är det bara ett vädjande till lokalpatrioterna: köp pizzorna som ingen annan vill ha så vi slipper slänga råvaror som blivit för gamla. Kom igen, den heter ju Teleborg! Eller nåt.
2. Det är en mycket bra fråga; jag brukar också fundera på detta. Dessutom undrar jag hur Kalle & Co lyckas reproducera sig när de inte verkar ha några fortplantningsorgan. Och när Kalle någon gång är naken brukar han hålla händerna framför området där hans genitalier borde sitta, trots att han vanligtvis ogenerat visar upp den biten.
3. För att peppar, enligt de som kom på det uttrycket, är starkt och obehagligt och således växer på ett obehagligt ställe d.v.s. helvetet. Kanske.
4. Folk skulle trycka mycket mer på dem. I alla fall jag. Neh... tyvärr skulle man nog bara rycka på axlarna och vissa skulle muttra surt om klotter. Kanske om det såg mer tryckt ut än målat. Speciellt om det stod VARNING också. Hmm. Värt att prova någon gång kanske :)
5. Jag vet inte men återkom i slutet av sommaren då det är meningen att jag ska ha plöjt igenom bibeln.
6. Här tänkte jag skriva en egen fundering, men de försvann allihop...

2007-06-23 @ 17:04:38
URL: http://starvinghystericalnaked.org/moi
Postat av: valle

Angående 2:an: Det är ju därför alla är farbröder, de kan helt enkelt inte vara pappor för då skulle de ju bli tvungna att ha könsorgan. Det är i alla fall min teori.
Annars hade du många visa svar.

2007-06-23 @ 19:45:26
URL: http://imemine.blogg.se
Postat av: Alma

Roliga funderingar. Apropå pepparn; när jag åkte buss häromdagen kom det in en man som luktade peppar. Då tänkte jag att han kanske varit där pepparn växer. Sen började jag fundera över var peppar egentligen växer. Roligt att jag inte var ensam om den funderingen.

2007-06-29 @ 16:08:45
URL: http://talaut.blogspot.com
Postat av: den riktiga maria

hahaha :)

2007-07-03 @ 19:08:03
Postat av: Linuslotte

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2009-09-23 @ 11:49:29
URL: http://linuslotte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback