Om vi skulle ta och prata om det


Om nätterna då drömmarna höll oss vakna
Om dagarna då verkligheten bedövade oss

Om framsteg på dansgolvet som blev till
felsteg i baren, stegrande disskusioner och
långsamma steg hemåt i natten
när bussarna slutat gå


Tänk om vi skulle prata om musik
utan att bara nämna favoritlåtar
utan faktiskt försöka sätta ord på
vad det är som gör dom så bra och

ja, ja jag vet att det inte går men ändå?


Tänk om vi skulle tillåta varandra att vara patetiska
om så bara för ikväll



Om så bara för ikväll och
imorgon och
alla andra dagar



Tänk om jag skulle säga till dig
allt det som jag skriver
och inte komma med några ursäkter när du
börjar skratta åt mig bara
fortsätta le


Tänk om vi skulle ta och berätta för varann hur det känns
att vara människa och
aldrig våga se någon i ögonen

Kommentarer
Postat av: Juliusedel

Very useful information. Thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback