I dreamed I was a werewolf...

Vaknade inatt av ett djur som ylade. Det lät som en varg men förmodligen var det bara en hund. Jag låg i sängen en stund och undrade varför hunden ylade. Hade några ungar kastat stenar på den? Hade den blivit fastbunden vid en lyktstolpe och kände sig ensam? Ylade den för att folk skulle känna medlidande eller brydde den sig inte alls om vad andra tyckte?
Allt detta tänkte jag på medan jag låg i min säng. Sedan gick jag upp för att gå på toaletten och fick se att min katt låg hopkrupen i ett hörn av soffan och skakade. Jag gick fram och klappade henne och försökte förklara att det inte var något farligt. Men jag visste att jag ljög.

När jag sedan stod vid handfatet och tvättade händerna vågade jag inte höja blicken och se mig själv i spegeln. Rädd för att jag skulle ha förvandlats till det jag vet att jag är.

Kommentarer
Postat av: M.

Det var nog en varg. Det är i alla fall vargtimman nu.

Postat av: O

Det är klart det inte var en varg M. Det var givetvis en varulv, dvs herr Valle himself i fullmånens sken hårig av helvete. Ylande utan att veta om det själv. När herr Valle förvandlas till herr VallWulf gäller det att hålla sig undan, tro mig, jag har erfarnehet av det!

2008-01-22 @ 00:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback